GİRİŞİMCİLİK SERTİFİKA PROGRAMI

EĞİTİM MODÜLÜ BİLGİ FORMU

Modülün Adı Modülün Kodu Yıllık Verilme Sıklığı Modül Toplam Saati 8
Pazarlama Yönetimi GSER29 2 Teori

 4

Uygulama

 2

Modülün Kategorisi:
1. Zorunlu Modül  
2. Seçmeli Modül
Eğitmenin Adı-Soyadı, Unvanı, Kurumu ve İletişim Bilgileri (tel, eposta) Esin HAZNECİ, Öğretim Görevlisi

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü

Tel: 0362 3121919/ Dahili: 1047, Gsm: 0532 3301280

Mail: esin.hazneci@omu.edu.tr ,   esinhazneci@hotmail.com

Modülün Amacı Rekabetçi pazar ortamında bir firmanın pazarlama faaliyetlerini planlamak, organize etmek ve uygulamayla ilgili stratejik yaklaşımlar geliştirilmesine yardımcı olmak.
Modülün Öğrenme Çıktıları Bu modülü başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

  • Yeni iş olanaklarının ortaya çıktığı değişen pazar koşullarına adapte olma konusunda yönetsel beceriler kazanacaktır.
  • Firmanın pazarlama amaçlarını gerçekleştirmek için müşterileri, rakipleri ve diğer paydaşları firma kapasitesinin maksimum oranda kullanımı için analiz edebileceklerdir.
  • Pazarlama başarısı için doğru tüketici bölümlerini doğru şekilde tanımlayıp tatmin edebilecektir.
  • Rekabetçi bir tüketici değeri yaratmak için pazarlama karması stratejileri geliştirebilecektir.
  • Pazarlama stratejileri, plan ve programlarıyla ilgili olarak anlamlı ve pratik yaklaşımda bulunabilecektir.
  • Pazarlama birimini etkili şekilde yönetebileceği beceriler kazandıracak, pazarlama projelerinde performanslarını arttıracaktır.

 

Modülün İçeriği  

Pazarlamanın Kapsamı, Gelişimi ve Pazarlama Anlayışındaki Değişmeler,

Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları,

Endüstriyel Pazarlar ve Alıcı Davranışları, Rakip Analizi,

Hedef Pazar ve Pazar Bölümleme, Stratejik Pazarlama Planı,

Ürün Planlama ve Ürün Yaşam Dönemi, Marka Geliştirme, Konumlandırma, Fiyatlandırma ve Fiyatlandırma Stratejileri,

Dağıtım ve Dağıtım Kanalları, Tutundurma Faaliyetleri; Reklam,

Halkla İlişkiler ve Satış Geliştirme, Kişisel Satış, Doğrudan Pazarlama.

 

Eğitim Yöntemi (Sınıf içi ders verme, seminer, grup çalışması, sınıf dışı etkinlik, …) Ders Sözlü Anlatım, Seminer, Ekip Çalışması, Örnek Olay Analizi Yapılması.

 

Ders Kitabı/Ana Kaynak KOTLER, P. 2009.Pazarlama Yönetimi,
Önerilen Diğer Kaynaklar 1. Mine Oyman, 2002.Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, 7. Baskı, Mediacat, Eskişehir,

2. İsmet Mucuk, 2007.Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 16. Baskı, İstanbul,