GİRİŞİMCİLİK SERTİFİKA PROGRAMI EĞİTİM MODÜLÜ BİLGİ FORMU |
|||||||||
Modülün Adı | Modülün Kodu | Yıllık Verilme Sıklığı | Modül Toplam Saati | 8 | |||||
Pazarlama Yönetimi | GSER29 | 2 | Teori
4 |
Uygulama
2 |
|||||
Modülün Kategorisi: | |||||||||
1. Zorunlu Modül | |||||||||
2. Seçmeli Modül | |||||||||
Eğitmenin Adı-Soyadı, Unvanı, Kurumu ve İletişim Bilgileri (tel, eposta) | Esin HAZNECİ, Öğretim Görevlisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Tel: 0362 3121919/ Dahili: 1047, Gsm: 0532 3301280 Mail: esin.hazneci@omu.edu.tr , esinhazneci@hotmail.com |
||||||||
Modülün Amacı | Rekabetçi pazar ortamında bir firmanın pazarlama faaliyetlerini planlamak, organize etmek ve uygulamayla ilgili stratejik yaklaşımlar geliştirilmesine yardımcı olmak. | ||||||||
Modülün Öğrenme Çıktıları | Bu modülü başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||
Modülün İçeriği |
Pazarlamanın Kapsamı, Gelişimi ve Pazarlama Anlayışındaki Değişmeler, Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları, Endüstriyel Pazarlar ve Alıcı Davranışları, Rakip Analizi, Hedef Pazar ve Pazar Bölümleme, Stratejik Pazarlama Planı, Ürün Planlama ve Ürün Yaşam Dönemi, Marka Geliştirme, Konumlandırma, Fiyatlandırma ve Fiyatlandırma Stratejileri, Dağıtım ve Dağıtım Kanalları, Tutundurma Faaliyetleri; Reklam, Halkla İlişkiler ve Satış Geliştirme, Kişisel Satış, Doğrudan Pazarlama.
|
||||||||
Eğitim Yöntemi (Sınıf içi ders verme, seminer, grup çalışması, sınıf dışı etkinlik, …) | Ders Sözlü Anlatım, Seminer, Ekip Çalışması, Örnek Olay Analizi Yapılması.
|
||||||||
Ders Kitabı/Ana Kaynak | KOTLER, P. 2009.Pazarlama Yönetimi, | ||||||||
Önerilen Diğer Kaynaklar | 1. Mine Oyman, 2002.Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, 7. Baskı, Mediacat, Eskişehir,
2. İsmet Mucuk, 2007.Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 16. Baskı, İstanbul, |